Altibox og TV 2 enige om ny avtale

550 000 tv-kunder får TV 2-kanalene tilbake.

– Vi er glade for at vi har greid å komme frem til en langsiktig avtale som både ivaretar valgfriheten til kundene og sikrer dem tilgang til et attraktivt nyhets- og underholdningstilbud, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Den langsiktige avtalen mellom Altibox og TV 2 er nettopp på plass, og TV 2s innhold blir tilgjengelig for kundene innen klokken 15 i dag.

– Nå ser vi frem til å endelig komme ut med alt innholdet vårt til Altibox sine tv-kunder, som har vært uten TV 2 i lang tid. Til alle disse seerne vil jeg beklage. Den nye avtalen er fremtidsrettet og vil bidra til å sikre grunnlaget for et fortsatt bredt tilbud av norsk underholdning, drama, sport og ikke minst nyhetsjournalistikk, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Kunder med tv fra Altibox har ikke hatt tilgang til innhold fra TV 2 siden 1. april. I denne perioden har kundene blitt kompensert med en kronerabatt eller ekstrapoeng for å kunne velge alternativt innhold.

– Vi vet at mange synes det tok altfor lang tid å komme frem til ny avtale og er lei oss for at dette gikk ut over kundene. Som et ekstra plaster på såret for den lange perioden med svarte skjermer, vil alle få beholde de 50 ekstrapoengene ut året, sier Tor Morten Osmundsen.

Den nye avtalen mellom Altibox og TV 2 sikrer at valgfriheten til tv-kundene bevares. TV 2s største kanaler TV 2 Direkte, TV 2 Nyheter og TV 2 Zebra vil være en del av det faste innholdet som tidligere, mens TV 2s resterende innhold vil kunne velges ut og inn i tv-pakka etter ønske og behov.

TV 2 Play basis vil også på sikt bli tilgjengelig som en del av Altibox’ valgfrie underholdningsunivers.

– Vi er opptatt av at seerne skal ha enkel tilgang til innholdet vårt, uansett om de strømmer eller ser lineær-tv. Mange unge seere bruker strømmetjenester mer enn lineær-tv, og på TV 2 Play får de både underholdning, sport og nyheter. Avtalen med Altibox støtter derfor opp under vårt allmennkringkasteroppdrag i en ny tid, sier Olav T. Sandnes.

Relevante artikler

Ingerid (90) er kunden vi har ventet på!

Vi har hatt gleden av å besøke Ingerid, en spesiell kunde hos Midt-Telemark Breiband. Du lurer kanskje på hva som gjør helle så spesiell? Vel, Ingerid er vår kunde nummer 5000, og det er en stor milepæl for oss. For å feire anledningen tok vi med oss blomster og en smak av jul hjem til henne.

Åtte av ti sier de får et bedre liv med MOT

I løpet av 2023 har KSIndeks og Norsk Kundebarometer undersøkt hvilke selskaper i Norge som har den beste kundeservicen. Tusenvis av personer har svart på spørsmål om bedriften de er kunder av. Resultatene er klare og Altibox er på toppen i flere kategorier.