Lynrask hastighet, overlegen kapasitet og unik
stabilitet med fiberbredbånd fra Midt-Telemark Breiband.

Tv og internett

I borettslag er det styret som avgjør om Midt – Telemark Breiband kan leveres til deg som beboer. Ta kontakt med styret i ditt borettslag/sameie dersom du ønsker Altibox-tjenester. Er du så heldig at borettslaget/sameiet allerede har en avtale med oss, kan du oppgradere til flere tjenester eller mer innhold. Som beboer i et borettslag eller sameie, får du tilbud om de samme tjenestene som andre borettslag -og sameier som har tjenester fra oss. 

Avhengig av hvilken fellesavtale ditt borettslag/sameie har valgt, kan du selv oppgradere ditt abonnement med mer tv- og strømmetjenester eller høyere internetthastighet. Har du en Altibox tv-grunnpakke fra oss har du faste kanaler, samt poeng som du kan bruke til valgfritt innhold. Ditt borettslag/sameie kan velge blant fire ulike pakker i en fellesavtale:

Slik får du Altibox-pakke til ditt boligselskap

Beboere etterspør i større grad valgfrihet, og derfor har Altibox lansert avtaleformen Fiberaksess. Fiberaksess gir lav felleskostnad, og hver enkelt husstand avgjør selv sitt behov for tv, bredbånd og fasttelefon. Alle beboere får frihet til selv å bestemme sine produkter og tjenester til gunstige priser.

Ja takk, gi meg et kollektivt tilbud

Spørsmål & Svar

Som regel dekker vi alle kostnader for bygging av fibernettet og installasjon av utstyr i boligene, i bytte mot en forutsigbar avtaletid med borettslaget/sameiet.

Den månedlige abonnementsprisen varierer noe og beregnes ut fra kostnadene vi får ved å levere. Antall boenheter, type boliger og beliggenhet er faktorer som spiller inn på prisen. Meld interesse for å få pristilbud til ditt borettslag/sameie.

Du starter med å melde interesse eller ta direkte kontakt. Innen få uker vil du motta et tilbud som kan presenteres til resten av styret, der dere beslutter avtalen eller tar den videre til årsmøte for avstemming.

Når avtalen er i boks, må du huske å si opp nåværende leverandør, som antakelig har tre måneders oppsigelsestid. Vi avtaler en dato for oppstart av faktura, slik at dere unngår å bli belastet dobbelt.

Ja, vi tilbyr hver boenhet egen 1000/1000 Mbps til en konkurransedyktig pris.

Ja, med mindre dere allerede har fiberoptisk infrastruktur (single-modus fiber) som går helt inn til hver boenhet. I så fall avdekker vi det på befaringen.

Enkelte ganger må vi fjerne den gamle kobberkabelen for å gjøre plass til fiberkabelen. Derfor aktiverer vi tv/internett samtidig som vi installerer i boligene, slik at vi unngår at beboere sitter uten signaler.

Nei, vår nye tv-dekoder fungerer både kablet og trådløst (Wifi), se https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/modell-a/wifi-1/

Man kan også bruke Altibox-appen på f.eks en Apple TV: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/appletv/

Boligeier må bare gi oss ca. 30 minutters tilgang til boligen, der vår montør trekker inn fiberkabelen og veggmonterer en hjemmesentral, og deretter setter opp tv-dekoder som er inkludert i avtalen.

Passord til den integrerte WiFi-en sendes på SMS til boligeier. Fra hjemmesentralen trekker vi en nettverkskabel (Cat6) til tv-en, setter opp tv-dekoder og sjekker at alt fungerer.

Ved behov vil vår montør gi boligeier en kort opplæring. Dersom boligeier behøver hjelp til å få satt opp ekstra Wifi-punkter eller tv-dekodere, så avtales dette direkte mellom montøren og boligeier.

Bygningseier, altså borettslaget/sameiet, eier fiberkablene som er inne i bygget. Dersom dere ikke er innenfor bindingstid, så bør hvilken som helst leverandør kunne overta bruksretten til denne infrastrukturen.

Normalt gjelder en avtale i fem år. Etter fem år er det ofte ønskelig å fornye en del av utstyret/boksene og produktene, og da møtes vi for å fornye avtaletiden. Oppgraderinger og tilleggsprodukter som beboer kjøper, har ingen bindingstid.

Alle får den samme grunnavtalen, som inneholder flere pakker som hver boligeier selv velger mellom. Alle som velger en pakke med tv-tjeneste, vil få noen vanlige faste kanaler som vi er forpliktet til å levere. Utover disse kanalene kan hver boligeier selv sette sammen sin tv-pakke.

Én gang per måned. Akkurat nå er det slik at kunden må kontakte vårt kundesenter for å få utført byttet. Før installasjon kontakter vi hver andels-/seksjonseier for å avklare hvilken pakke som passer best.

I tillegg til de faste kanalene tilbyr vi rundt 70 valgfrie kanaler og 10 kanalpakker/strømmetjenester. Det dukker stadig opp nytt innhold hos oss, sjekk her: https://www.altibox.no/privat/tv/innholdsoversikt/.

Beboer logger inn på Mine sider for å velge sitt innhold og få mulighet til å kjøpe ekstra poeng. Det tar bare noen få minutter fra kanal er valgt inn til den er klar for bruk på tv-en og i appen.

Ja, dette fordi vi må ha mulighet å tjene tilbake våre kostnader før avtaletiden utløper. Dersom dere ofte opplever at boliger står tomme, eller dere sliter med å få inn felleskostnader, så anbefaler vi en Fiberaksess-avtale.

Teknisk support er tilgjengelig hele dagen – alle dager! Både via chat, Facebook og telefon. Verdens beste kundeservice?

Vi jobber hardt for å avdekke feil og rette disse før beboerne legger merke til feilen. Dersom feilrettingen tar lengre tid, så varsler vi beboerne på SMS og legger ut informasjon her:

https://www.altibox.no/privat/kundeservice/

Noe mer du lurer på ?🤔

Ved tekniske henvendelser er det en fordel om du befinner deg i nærheten av
utstyret det gjelder, i tilfelle det viser seg å være behov for restart eller feilsøk.

Norges mest fornøyde kunder

Er fiber fremtiden … eller må man ha 5G?

Hva stemmer egentlig? For hva er egentlig forskjellen på fiber og 5G-nett? Og er det ene mer fremtidsrettet enn det andre?

Vi er her for deg

Vi er både stolte og glade for å kunne lansere Midt-Telemark Breiband i ny drakt