Utbygging – progresjon
Midt-Telemark Breiband AS eies av Midt-Telemark Energi Holding AS (45 %), Notodden Energi AS (45 %) og Kinck AS (10 %). Selskapets formål er å tilby private og næringsliv i kommunene Midt-Telemark og Nome et fremtidsrettet og superraskt bredbåndsnett med et unikt tjenesteinnhold, alt levert gjennom en og samme fiberkabel, tjenesteinnholdet er basert på Altibox.
Midt-Telemark Breiband AS har hatt en eventyrlig vekst siden oppstart og har i dag befestet sin posisjon som foretrukket leverandør i området.
Status utbygging
Sorter etter område
Heisholtvegen
Utbygging
I denne fasen bygger vi den nødvendige infrastrukturen og legger fiberkabelen frem til din husvegg.
Fiberen blir levert via luftstrekk såfremt dere ikke har rør i bakken fra før som vi kan benytte. Hvis noen ønsker å grave ned fiberkabel selv på egen eiendom får dere rør av oss.
Eksisterende avtaler
Vi anbefaler at dere ikke sier opp eksisterende avtaler på TV/Internett før vi ringer og informerer deg om når vi kommer.
Skulle du få oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan du kontakte oss for å få en tilpasset oppstart av våre produkter. Det er viktig at dette blir gjort før du blir koblet opp.
Koble dekoder til hjemmesentral
Dekoderen kobles til en av utgangene på hjemmesentralen med en vanlig nettverkskabel (Cat 5e eller høyere). Vi anbefaler kablet tilkobling mellom hjemmesentral og tv-dekoder, men trådløse løsninger eksisterer. Andre typer kabelanlegg som for eksempel koaksialkabel er ikke kompatibelt med vår løsning. Har du flere tv-er kan du bestille ekstra dekoder(e) ved å henvende deg til vårt kundesenter på telefon: 350 250 50
Hjelp med intern kabling?
Dersom du ønsker hjelp med fremføring av nettverkskabel fra hjemmesentralen til data- og tv-punkter avtales dette separat med montørselskapet når de ringer deg for å avtale tid for installasjon. Vi presiserer at dette må avtales på forhånd. Du står også fritt til velge annet firma som kan bistå med nettverkspunkter. Alt som blir avtalt mellom deg og montør er saker som er utenfor Midt-Telemark Breiband sitt ansvar, og du vil bli fakturert direkte fra montørselskapet.
Takk for din tillit til oss som fiberleverandør. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd!
August Cappelens Veg
Utbygging
Fiberen blir levert via luftstrekk såfremt dere ikke har rør i bakken fra før som vi kan benytte. Hvis noen ønsker å grave ned fiberkabel selv på egen eiendom får dere rør av oss.
Eksisterende avtaler
Vi anbefaler at dere ikke sier opp eksisterende avtaler på TV/Internett før vi ringer og informerer deg om når vi kommer.
Skulle du få oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan du kontakte oss for å få en tilpasset oppstart av våre produkter. Det er viktig at dette blir gjort før du blir koblet opp.
Koble dekoder til hjemmesentral
Dekoderen kobles til en av utgangene på hjemmesentralen med en vanlig nettverkskabel (Cat 5e eller høyere). Vi anbefaler kablet tilkobling mellom hjemmesentral og tv-dekoder, men trådløse løsninger eksisterer. Andre typer kabelanlegg som for eksempel koaksialkabel er ikke kompatibelt med vår løsning. Har du flere tv-er kan du bestille ekstra dekoder(e) ved å henvende deg til vårt kundesenter på telefon: 350 250 50
Hjelp med intern kabling?
Dersom du ønsker hjelp med fremføring av nettverkskabel fra hjemmesentralen til data- og tv-punkter avtales dette separat med montørselskapet når de ringer deg for å avtale tid for installasjon. Vi presiserer at dette må avtales på forhånd. Du står også fritt til velge annet firma som kan bistå med nettverkspunkter. Alt som blir avtalt mellom deg og montør er saker som er utenfor Midt-Telemark Breiband sitt ansvar, og du vil bli fakturert direkte fra montørselskapet.
Takk for din tillit til oss som fiberleverandør. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd!
Øygardsvegen
Utbygging
Vi er godt i gang med kundeinnstallasjoner og vi nærmer oss ferdig.
Har du ikke hørt i fra oss? Da vil en av våre montører vil ta kontakt med deg i nær fremtid for å avtale tidspunkt for innvending installasjon såfremt det er klart for dette.
Dere som får en fiberkveil lagt til sin tomtegrense må selv grave denne ned frem til husvegg.
(Hvordan dette utføres kan du se en film om lengre opp på siden).
Når egeninnsatsen er utført, gi tilbakemelding til oss på telefon eller e-post.
Dere som får fiberkabelen inn til huset via luftstrekk vil det ikke være noen form for egeninnsats.
PS: Fiberutbygging krever ofte graving i veier og veikanter. Men frykt ikke! Når vi er ferdig rydder vi opp og pynter slik at du nesten ikke ser at vi har vært på besøk!
Spørsmål? Ta kontakt med kundeservice på tlf. 35025050 (hverdager mellom kl. 08:00 – 15:00).
Prosjektet tar litt lengre tid en antatt, men
Eksisterende avtaler
Vi anbefaler at dere ikke sier opp eksisterende avtaler på TV/Internett før vi ringer og informerer deg om når vi kommer.
Skulle du få oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan du kontakte oss for å få en tilpasset oppstart av våre produkter. Det er viktig at dette blir gjort før du blir koblet opp.
Koble dekoder til hjemmesentral
Dekoderen kobles til en av utgangene på hjemmesentralen med en vanlig nettverkskabel (Cat 5e eller høyere). Vi anbefaler kablet tilkobling mellom hjemmesentral og tv-dekoder, men trådløse løsninger eksisterer. Andre typer kabelanlegg som for eksempel koaksialkabel er ikke kompatibelt med vår løsning. Har du flere tv-er kan du bestille ekstra dekoder(e) ved å henvende deg til vårt kundesenter på telefon: 350 250 50
Hjelp med intern kabling?
Dersom du ønsker hjelp med fremføring av nettverkskabel fra hjemmesentralen til data- og tv-punkter avtales dette separat med montørselskapet når de ringer deg for å avtale tid for installasjon. Vi presiserer at dette må avtales på forhånd. Du står også fritt til velge annet firma som kan bistå med nettverkspunkter. Alt som blir avtalt mellom deg og montør er saker som er utenfor Midt-Telemark Breiband sitt ansvar, og du vil bli fakturert direkte fra montørselskapet.
Takk for din tillit til oss som fiberleverandør. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd!
Standeren og Lundtveit
Utbygging
I denne fasen bygger vi den nødvendige infrastrukturen og legger fiberkabelen frem til din tomtegrense eller strekker den frem til din husvegg via luftstrekk.
Sjøkabelen er nå lagt, og vi er i gang med strekking og blåsing av fiber i feltet.
Det gjenstår noe graving for å få koblet fibernettet i sammen, dette får vi dessverre ikke utført nå som det er tele i bakken. Så fort telen går skal vi fortsette gravejobben slik at dere kommer på nett med Altibox.
PS: Fiberutbygging krever ofte graving i veier og veikanter. Men frykt ikke! Når vi er ferdig rydder vi opp og pynter slik at du nesten ikke ser at vi har vært på besøk!
Spørsmål? Ta kontakt med kundeservice på tlf. 35025050 (hverdager mellom kl. 08:00 – 15:00).
Eksisterende avtaler
Vi anbefaler at dere ikke sier opp eksisterende avtaler på TV/Internett før vi ringer og informerer deg om når vi kommer.
Skulle du få oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan du kontakte oss for å få en tilpasset oppstart av våre produkter. Det er viktig at dette blir gjort før du blir koblet opp.
Koble dekoder til hjemmesentral
Dekoderen kobles til en av utgangene på hjemmesentralen med en vanlig nettverkskabel (Cat 5e eller høyere). Vi anbefaler kablet tilkobling mellom hjemmesentral og tv-dekoder, men trådløse løsninger eksisterer. Andre typer kabelanlegg som for eksempel koaksialkabel er ikke kompatibelt med vår løsning. Har du flere tv-er kan du bestille ekstra dekoder(e) ved å henvende deg til vårt kundesenter på telefon: 350 250 50
Hjelp med intern kabling?
Dersom du ønsker hjelp med fremføring av nettverkskabel fra hjemmesentralen til data- og tv-punkter avtales dette separat med montørselskapet når de ringer deg for å avtale tid for installasjon. Vi presiserer at dette må avtales på forhånd. Du står også fritt til velge annet firma som kan bistå med nettverkspunkter. Alt som blir avtalt mellom deg og montør er saker som er utenfor Midt-Telemark Breiband sitt ansvar, og du vil bli fakturert direkte fra montørselskapet.
Takk for din tillit til oss som fiberleverandør. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd!
Holtsås
Klart for oppkobling
Vi er godt i gang med kundeinnstallasjoner og vi nærmer oss ferdig.
Har du ikke hørt i fra oss? Da vil en av våre montører vil ta kontakt med deg i nær fremtid for å avtale tidspunkt for innvending installasjon såfremt det er klart for dette.
Dere som får en fiberkveil lagt til sin tomtegrense må selv grave denne ned frem til husvegg.
(Hvordan dette utføres kan du se en film om lengre opp på siden).
Når egeninnsatsen er utført, gi tilbakemelding til oss på telefon eller e-post.
Dere som får fiberkabelen inn til huset via luftstrekk vil det ikke være noen form for egeninnsats.
PS: Fiberutbygging krever ofte graving i veier og veikanter. Men frykt ikke! Når vi er ferdig rydder vi opp og pynter slik at du nesten ikke ser at vi har vært på besøk!
Spørsmål? Ta kontakt med kundeservice på tlf. 35025050 (hverdager mellom kl. 08:00 – 15:00).
Målet vårt er at alle som har bestilt skal få Altibox i løpet av året!
Eksisterende avtaler
Vi anbefaler at dere ikke sier opp eksisterende avtaler på TV/Internett før vi ringer og informerer deg om når vi kommer.
Skulle du få oppsigelsestid hos tidligere leverandør kan du kontakte oss for å få en tilpasset oppstart av våre produkter. Det er viktig at dette blir gjort før du blir koblet opp.
Koble dekoder til hjemmesentral
Dekoderen kobles til en av utgangene på hjemmesentralen med en vanlig nettverkskabel (Cat 5e eller høyere). Vi anbefaler kablet tilkobling mellom hjemmesentral og tv-dekoder, men trådløse løsninger eksisterer. Andre typer kabelanlegg som for eksempel koaksialkabel er ikke kompatibelt med vår løsning. Har du flere tv-er kan du bestille ekstra dekoder(e) ved å henvende deg til vårt kundesenter på telefon: 350 250 50
Hjelp med intern kabling?
Dersom du ønsker hjelp med fremføring av nettverkskabel fra hjemmesentralen til data- og tv-punkter avtales dette separat med montørselskapet når de ringer deg for å avtale tid for installasjon. Vi presiserer at dette må avtales på forhånd. Du står også fritt til velge annet firma som kan bistå med nettverkspunkter. Alt som blir avtalt mellom deg og montør er saker som er utenfor Midt-Telemark Breiband sitt ansvar, og du vil bli fakturert direkte fra montørselskapet.
Takk for din tillit til oss som fiberleverandør. Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd!
Lurer du på noe?🤔
Ved tekniske henvendelser er det en fordel om du befinner deg i nærheten av
utstyret det gjelder, i tilfelle det viser seg å være behov for restart eller feilsøk.